i lOve you.. muaahh !

Wednesday, 4 December 2013

★ Raya 2013 ★

Assalamualaikum 

      Entry ni dah lame tersimpan dekat draft tak tau bile nak sambung updatenye yelahkan lepas raye sebulan lepas tu busy dengan final. Yeke sebulan ? takpelah. Aku anggarkan je ni. Hehe. Ok mari nak habaq raya kali ni. Aku rasa raya kalini mang aku banyak bershoping. Shoping dekat KL lain dekat Batu Pahat lain..hehe.. sbar je lah perempuan kan mang kuat bershoping membazirkan duit je. Mase raya mesti baju jalan, baju raya, seluar, kasut, beg, eh semua lah kan mesti serba nak baru. Kalau tak baru mang tak best ah wa ckp sama lu.

     Ok, setiap kali raya mang raya dekat Johor kampong aku kat sane, sedara-mara pon mang ramai kat sane. Raya kalini meriahlah jugak tapi tak macam raya sebelum2 ni. Macam biasa ah setiap kali mercun, bunga api, bom segala bom mortar eh semua la hade.. wajib.. Hee mengarut je* Malam raya itu ibu2 bapak2 semua berborak dengan rancak sambil tangan tu menganyam ketupat. Aku? Pergi shoping baju raya tengah malam baru balik,pastu kroohhh kroohhh sampai pagi raya~~ haha Baju raya akak aku yang bereskan dia iron semua baju family aku. Terima kasih kakak mithali. Ehhe.

    Baju raya aku kalini warna hitam. Saje nak pilih warne hitam sebab tak de lagi baju raya warna hitam. Bosan je kan tengok warna hitam, orang lain semua warna cerah2 tapi takpelah aku suka nak buat macam mane khonn ! dan 1st time pkai shawl halfmoon beb.. hikhik.. Pagi raya tu mang wajib bangun pepagi kalau tak mulut mama bising je. Errr ! setiap kali raya mang aku orang paling lambat siap sebab malas nak mandi. Haha ! semayang raya? Oppsss! Haha .ok pas seap2 tu kiteorang makan2 dulu tunggu semua sedara mara datang meriah sikit kan. So bila dah beramai tu beratur salam and amek duit raya. Eeiiii besttt nya dah besa2 pon dapat lagi tau duit raya. Mintak maaf dengan semua orang lagi2 dengan mak sendiri tu yang penting. Bukan time raya je ye nak mintak maaf hari lain pon boleh. Then,  Mintak maaf dengan adik beradik aku pulak.

     Lepastu pergi beraya umah adik beradik bak(atok), sepupu sepapat yang jauh2. Raya kalini mang takde beza dengan raya tahun lepas aku tercirit birit nak sedap halwa telinge dengar cherry bery(CB). Hahaha. Mane taknyee pergi rumah orang ni makan, pergi rumah orang tu makan, mang wajib ah kena makan rase rugi kalau tak makan tau. Hahaha. Makan sampai tak ingat dunia kaww sampai nak meletup perot. Haha. Esoknya dorang pergi beraya lagi aku dah tak larat kalau pergi pon kena pakaikan kuchii kuchiii pampess heyy ! haha. K ni gambar raya aku tahun 2013 punya ok ! Alaaa xde pic family lahh.. Lupe nak amek kat tab abg aku..




bersama atokku yang tercintak :*


bersame kazen yang paling aku sayang :)


1..2...3... senyummmm.. klickk*


elok ah tu keluarkan lidah? meh aku gunting
lidah baju pink tu :P


dating dengan kecintaan di Mcd 

....
.........
...................

the endd !


    

No comments:

Post a Comment